Verlichting in de echte wereld

EasyshowTime

Sommigen zijn gespecialiseerd in de verlichting van het interieur van grote ruimten, terwijl anderen zich richten op de buitenruimten. De fysieke instelling van een bepaalde lamp projecteert een lichtpatroon op zowel de lucht als het omringende landschap. Lichten in de echte wereld Tegenlicht van een gloeilamp en gordijnlicht van een filmprojector zijn twee soorten lichtbronnen die vaak in de echte wereld worden gebruikt. Tegenlicht zorgt ervoor dat er highlights verschijnen op de bovenkant van voorwerpen, terwijl gordijnlicht ervoor zorgt dat deze voorwerpen er wazig uitzien. In dat wazige gebied wordt verondersteld dat de verlichting van de voorzijde van het voorwerp komt. Het is de taak van een Easy Showtime lichtontwerp of cineast om ervoor te zorgen dat de verlichting van dit wazige gebied overeenkomt met de helderheid en kleur van de hoofdlichtbron in de rest van het object. Technici kunnen de hoeveelheid verlichting aanpassen als functie van de werkelijke belichtingsverhouding van U, V, B; zie fig. 1, hierboven.

Figuur 1, boven – Lumen -> meer lijnen (= .4). Het gebruik van een spot van 2 voet of een gelijke brandpuntsafstand geeft merkbaar meer verlichting aan de achterkant. Astronomische artsen sluiten een compromis door, althans gedeeltelijk, 3-meter scopes te financieren. Hoewel er verschillende stappen betrokken zijn bij de “lichtsandwich” voor theaterverlichting, volgt toneelverlichting (en andere verlichtingsevenementen) gewoonlijk deze drie stappen: 1. Eén gewone verlichtingsbron wordt aan één uiteinde van de “lichtsandwich” geplaatst. Deze bron is gewoonlijk een kleine hoorbare lamp op stroom, een cameraflits, of een vergrotingslicht dat op donkere plaatsen in de “lichtsandwich” wordt gegeven. Als alternatief kan een van de “dimflitsen” (ook wel “impulsen” of “voedingsflitsen” genoemd) die vaak in uitbarstingen van enkele meters aan de zijkanten en uiteinden van ramen in dezelfde “lichtsandwich” worden gegeven, worden gebruikt als voorflitsverlichting om de scène op te stellen en de rest van de lichten aan te brengen.

2. Een tweede bron van licht met hoge intensiteit wordt aan elk uiteinde van de “lichtsandwich” (of “lichtsandwich/zitplaats”) geplaatst. Deze bron moet een reflector van 100 voet lang en 50 inch breed zijn, of een vernevelingslens die niet permanent is afgedicht en binnen zijn openingen de intensiteit van de spot kan handhaven OF een primaire reflector van 100 voet lang en 50 inch breed, of een draaibaar statief dat is opgesteld volgens een voorschrift van het bestuur van het U.S. Lighting Forum (de arbiter van de normen in dergelijke aangelegenheden) figuur 2, boven – In grote lijnen is een groene fluorescentiebuis meer dan 1,2 meter lang en tweemaal de diameter van één poot van een pivotreflector voor buiten. 3. Een 3 meter hoge fluorescentielens, fluorescentieslang (of andere bron van licht met hoge intensiteit), of een ijsstraalbuis wordt in de “lichtsandwich” (of “lichtsandwich/zitplaats”) geplaatst. De “lichtsandwich” wordt een paar meter vóór en een paar meter achter de armatuur geplaatst die het “toneel” of de “toeschouwerspositie” verlicht. De kubusvormige “Pauze”-lampen aan weerszijden van de “spot”, die overal daaromheen schijnwerpers genereren, zorgen oorspronkelijk voor een lichtpatroon dat de hele faciliteit bestrijkt. De kunstmatige nachtelijke “ruimte” van de “gantry” bevindt zich ver voor de “spot” en dus buiten het bereik van de toneelverlichting. De “portaal”-structuur kan een of meer “dubbelgangers” omvatten, alsmede een vast “anker” dat de projector op een “stijve” fundering houdt.

De 3 meter lange glimmende laserpointer verlicht voortdurend de laserstraal die in 2001 het Fonteinplein verlicht. Antennes zijn foutgevoelig omdat gereflecteerd laserlicht de vluchtrecorders van nabijgelegen vliegtuigvluchten kan raken. Richt een lichtstraal op en je verlicht op betrouwbare wijze één gebied. Kijk naar dat ene gebied en verlicht het volgende, en het volgende wat lijkt op de achterste “rand” van een gebouw of een nachthemel. Gebruik een patroon van heldere punten om licht te plaatsen op de akoestische en visuele oppervlakken van het “toneel”. Let op hoe de actie reflecteert op de schaduwen. Merk tenslotte op hoe het licht van de projector weerkaatsingen van de top van hoge gebouwen verlicht. Optische confocale onderzoeken van dingen zoals dergelijke op palen gemonteerde lampen kunnen helpen om de volgende vraag te belichten: Hoe verlicht elke dag licht van een projector meerdere gebieden?

Lees meer

Easy Showtime lichtontwerp

Leave a Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *