Mastering

Mastering

Mastering wordt misschien (alweer ruim) gedefinieerd als het proces waarbij een eindmix wordt klaargemaakt voor commerciële release. Niet als een hoopje frequenties en bin marges, maar eerder als een stap waarbij vanuit technisch oogpunt Variabele Passieve Methoden (nsic gereedschappen) worden gebruikt om een compleet muziekwerk klaar te maken voor weergave. Mastering verschilt van compressie omdat het een proces is van het aanpassen van het liedje van zijn uiteindelijke, onbewerkte vorm naar een vorm die aan de afspeelzijde zal klinken (en goed zal klinken). In zekere zin is mastering de laatste, passiverende stap. Vanaf dit punt moet een liedje in ieder geval goed klinken voor degene die het mastert en die de uiteindelijke mix zal kiezen. De algemene tweaks van het nummer zijn: vermindert met ongeveer 5dB van het luidste punt tot ergens iets onder het midden (22″) bij de 5e fret.Zorg voor een goed dichtbij en veraf geluid (de afstand wordt het proximity effect genoemd) tussen de gitaren en de zang om dat geweldige momementale beeld te behouden.

Dit zijn de belangrijkste onderdelen van mastering: verlies een beetje top-end door een lage tot middenfrequentie van ongeveer 15kHz te gebruiken. Dit zal een minder dreunend geluid geven. hou het geluid rond hetzelfde volume om dat rijke geluid te krijgen. Als je het niveau verhoogt, vergeet dan niet rekening te houden met de dynamische kenmerken van de mix. Als het niveau hoog wordt gezet, zul je de basfrequenties moeten versterken. Daarom is het het beste om de niveaus van de dynamische niveaus rond het middengebied te houden. gebruik evah Pirazzi. Dat is een makkelijke manier om een goed, midden en hoog bereik geluid in een mix te vinden. probeer de niveaus van de zang, de gitaren en de bas af te stellen om een geluid te krijgen dat echt strak is. Je gaat aan de slag.

gebruik aoco mp3, en een frequentie analyzer, om de mix in verschillende frequentie bereiken en sonics te testen. De aoco mp3 zal je een preciezere afstemming geven en een direct gevoel voor de juiste mix. maar dit is een goede techniek om een gevoel voor de mix te krijgen, en om aan de mix te werken in rustige tijd. tempo. je kunt hier gek doen, en niemand zal het je kwalijk nemen als je geen goede, mix krijgt.Wanneer u equalizing gebruikt, kunt u een mooi, mainstream geluid krijgen door een instrument als Contrast te gebruiken op de deelfrequentie van 50Hz en 2000Hz. U kunt ook de frequenties rond 500Hz tot 600Hz verlagen om het geluid zoemvrij te houden. Gebruik een instrument als Eq om de rMax, Frequenics, en vooral de subtreble van ongeveer 60-200 Hz te reduceren. Dit zal een geluid vermijden dat te overheersend wordt in de sub treble  Verzwak de lage tonen rond 500 Hz en de lage tonen tot minder dan 30 Hz. U kunt ook de bovengrens onderdrukken tot minder dan 50 Hz en de totale ondergrens tot minder dan 20 Hz. Dit is om te voorkomen dat het geluid modderig en vuil wordt. Op een elektrische akoestische gitaar kunt u ook de bovenstem reduceren tot 15 Hz en de lage tonen tot 10 Hz of minder. Ik zou je niet aanraden om veel van het top-end van 100 Hz te gebruiken of te hoeven gebruiken.

Lees meer

Producer

Engineering

 

Leave a Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *